AAC w pigułce – co każdy nauczyciel powinien wiedzieć o komunikacji alternatywnej i wspomagającej
Uczestnicy: nauczyciele przedszkolni i szkolni, pedagodzy, nauczyciele wspomagający.
Czas: 5 godzin dydaktycznych.
Grupa: do 14 osób.
Szkolenie stacjonarne, metoda warsztatowa: miniwykład, ćwiczenia praktyczne, prezentacja, dzielenie się doświadczeniami.
W orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego lub w opiniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej coraz częściej pojawiają się zalecenia dla nauczycieli uczniów z autyzmem, afazją, niedosłuchem i innymi dysfunkcjami, aby wprowadzić komunikację alternatywną lub wspomagającą. Od czego zacząć? Jak stosować się do tych zaleceń?
Zagadnienia:
- Czym jest AAC? (pierwsze kroki w AAC – od czego zacząć)
- Metody komunikacji alternatywnej oraz popularne ich formy, np. Makaton, język migowy, systemy graficzne, znaki przestrzenno-dotykowe i inne.
- Pomoce do porozumiewania się.
- Indywidualne dostosowanie pomocy do dziecka ze względu na cel, jakim jest poszerzanie kompetencji komunikatywnych.
Prowadząca: Małgorzata Chomicz-Kieniewicz.
Cena: 120 zł